keskiviikko 5. joulukuuta 2012

Pullataikinaa.

mies:  Älä vielä laita voita. Taikina on ihan löysää.
nainen:  Kyllä se pitää laittaa nyt. Annatko sen kulhon? Minulla on sormet ihan taikinassa.
mies:  Tulee ihan kovaa, jos laitat nyt.
nainen:  Minä olen kuitenkin tehnyt pullaa aika monta kertaa. Älä tule nyt neuvomaan.
mies:  Sinä se luulet, että osaat kaiken. Se on viisautta, että osaa ottaa neuvoja vastaan.
nainen:  Mitä viisaudella on tekemistä pullan teon kanssa! Neuvo sitten kun tiedät paremmin.
mies:   Ai teidän paremmin? Kun ei neidille kelpaa, vaikka kuinka tietäisi! Noin se kovapäisyys taas nostaa päätään.
nainen:  Mikä ihmeen kovapäisyys?! Sinä se et ymmärrä, että jotkut asiat on minun alaa! Pakko olla tuollainen päällepäsmäri!
mies:  Vai päällepäsmäri! Minä yritän auttaa, niin heti aletaan haukkumaan!
nainen:  Jos sinulta kysytään, niin minä en osaa tehdä mitään! En leipoa tai ajaa tai saakeli kuoria perunoita!
mies:  Älä kiroile! Semmonen ei sovi naisen suuhun.
nainen:   Vai naisen suuhun! Minä saakeli kiroilen niin helvetisti ku haluan! Ja ei minusta näköjään ole naiseksikaan, kun en osaa puhua siivosti tai leipoa sitä helvetin pullaa!
mies:  No ei näköjään!
nainen:  Hyvä. Minäpä häivyn tästä helvettiin niin herra on hyvä ja neuvoo itseään!

Nainen lähtee pois. Mies jää seisomaan taikinakulhon kanssa.

mies:  Mutta… Hei mitä tälle taikinalle tehdään? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti