sunnuntai 2. joulukuuta 2012

Sinä olet hankala.


Sinä olet jotenkin kaikkea moninkertaisesti. Sinun kanssasi ei voi kilpailla. Sinä olet aina oikeassa, silloinkin, kun olemme samaa mieltä. Sinun kanssasi on kuin katsoisi suurentavaan peiliin: sinä olet kaikkea samaa kuin minä, mutta enemmän. Mistä minä pidän, sinä rakastat, mikä saa minut nauramaan, saa sinut itkemään ilosta. Kun minulla on koira, sinulla on hevonen, kun minulla on päänsärky, sinulla on aivokasvain. Sinulla on kaikkein raskainta, kaikkein ihanin perhe ja kaikkein eniten vastuuta. Niin kuin kaikki joet vievät mereen ja kaikki tiet Roomaan, kaikki keskustelut kääntyvät ennemmin tai myöhemmin sinuun. Vedät minusta huonoimmat puoleni esiin. Tahdon kilpailla kanssasi. Tahdon olla parempi. Saat minut kärttämään virheitäsi. Saat minut ylpeilemään. Ja vielä ihan hölmöistä asioista! Ja ennen kaikkea, pelkään olevani ihan samanlainen.


En tiennyt, että kadehdit minua. En tiennyt ärsyttäväni sinua. Minä vain olen tällainen, elän täysillä. En häpeä itseäni. Se on turhaa. Tahdon olla oman elämäni prinsessa. Onko se niin väärin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti